Gün geçmiyor ki ekibimiz metin2 hakkındaki “gerçekleri” bir bir ortaya dökmeye devam etmesin. Gerçek büyü hızı ve gerçek kritik vuruş şansı hesaplanmasını paylaştıktan sonra bugün gerçek vuruş değerini hesaplamak hakkındaki yazımızı sunacağız.
Başlayalım; öncelikle neden gerçek vuruş değeri dediğim ile başlayayım. Oyunda C tuşuna basarak gördüğümüz paneldeki Saldırı Hasarı zaten son derece gerçek vuruş değerimizdir. Ancak bu değer yarı insanlara karşı güç, ortalama hasar, biyolog görevleri gibi birçok etmen ile yükselmekte veya alçalmaktadır. Ancak bu sayım nasıl yapılır? %100 yarıinsanlara karşı güç ve -%20 ortalama hasar düz vuruş hasarımızı %80 mi arttırır yoksa %60 mı ya da başka bir değerde mi?
Öncelikle bunun hesaplama yönteminin büyü hızı veya kritik vuruş kadar karışık bir formülü olmadığını söyleyelim ve verelim;
Dgerçek = Dsaldırı x Defsun x Dbiyolog x Dortalama
Yazan değerlerin anlamını kısaca açıklarsak;
Yazan değerlerin anlamını kısaca açıklarsak;
Dgerçek: Hangi efsun için hesap yapıyorsak o efsundan etkilenen karakter/yaratığın alacağı hasardır.
Dsaldırı: C tuşuna basıldığında yazan değerdir. (e – E şeklinde)
Defsun: Üzerimizdeki etkin efsun miktarıdır.
Dbiyolog: Biyolog görevinden gelen düz vuruş arttırma miktardır. (Yoksa 1 kabul edilir.)
Dortalama: Silah veya nesnelerden gelen ortalama hasar değeridir. (Yoksa biyologla aynı şekilde 1 kabul edilir.)
Dsaldırı: C tuşuna basıldığında yazan değerdir. (e – E şeklinde)
Defsun: Üzerimizdeki etkin efsun miktarıdır.
Dbiyolog: Biyolog görevinden gelen düz vuruş arttırma miktardır. (Yoksa 1 kabul edilir.)
Dortalama: Silah veya nesnelerden gelen ortalama hasar değeridir. (Yoksa biyologla aynı şekilde 1 kabul edilir.)
—
Örnekten önce sayım ile ilgili önemli bir noktayı daha paylaşayım; %90 yarı insanlara karşı güç efsunu olan bir karakter çarma işlemine bunu 90 olarak mı ekleyecek? Tabi ki hayır, bu durumda sadece %90 yarı insanla bu değer 90 kat büyürdü ki bu durumda metin2sozluk hatalı olurdu.
Örnekten önce sayım ile ilgili önemli bir noktayı daha paylaşayım; %90 yarı insanlara karşı güç efsunu olan bir karakter çarma işlemine bunu 90 olarak mı ekleyecek? Tabi ki hayır, bu durumda sadece %90 yarı insanla bu değer 90 kat büyürdü ki bu durumda metin2sozluk hatalı olurdu.
Çarpma işlemine girecek efsun değeri Defsun = 1 + (Efsun / 100) şeklinde hesaplanır.
Aynı şekilde silahtaki ortalama hasar Dortalama = 1 + (Ortalama / 100) yöntemiyle bulunur.
Aynı şekilde silahtaki ortalama hasar Dortalama = 1 + (Ortalama / 100) yöntemiyle bulunur.
Bu bilgiden sonra kafalarda herhangi bir soru kalmaması için bir de örnek yapmaya hazırız.
Bir karakterimiz var düz vuruş hasarı 900 – 1200, üzerinde %75 yarıinsan, %51 ortalama hasarı var, ancak biyolog görevleri serverda yokmuş. Bu karakter için efsunların da katıldığı düz vuruş değerini hesaplayalım;
Dgerçek = (e , E)
Dgerçek = Ds x De x Db x Do , Ds x De x Db x Do
—
Dgerçek =
e = 900 x [1+(75/100)] x (1+0) x [1+(51/100)]
E = 1200 x [1+(75/100)] x (1+0) x [1+(51/100)]
—
Dgerçek = (2378 , 3171) olarak bulunur.
Dgerçek = Ds x De x Db x Do , Ds x De x Db x Do
—
Dgerçek =
e = 900 x [1+(75/100)] x (1+0) x [1+(51/100)]
E = 1200 x [1+(75/100)] x (1+0) x [1+(51/100)]
—
Dgerçek = (2378 , 3171) olarak bulunur.
Yani karakter ekranında 900-1200 yazan saldırı değerimiz aslında sunucu tarafından 2378-3171 kabul edilir. Bu değer tabi ki rakibe vuracağımız zarar değildir, rakibin hem elimizdeki silaha karşı savunması hem de toplam savunmasından dolayı belli bir miktarda düşüşe uğrar ancak bu 2. aşamada gerçekleşir.
Defsun değeri; şeytanlara, ölümsüzlere, hayvanlara, mistiklere, orklara ve yarı insanlara karşı güç değerlerinden herhangi birisi olabilir, bu vurduğumuz rakibin türüne bağlıdır. Örneğin 1e1 dövüşlerde yarı insan değeri ile sayım yapılırken, buz zindanındaki setaoular için şeytanlara karşı güç efsunu dikkata alınarak ile hesap yapılır.