Menu

Instagram Reklam Gelirleri Dudak Uçuklatıyor

Instagram Reklam Gelirleri Dudak Uçuklatıyor

Instagram Reklam Gelirleri Dudak Uçuklatıyor

Instagram geçtiğimiz yıl 200 bin aktif reklamverene sahipti. Bu sene ise fotoğraf paylaşım platformu reklam konusunda resmen kendini aştı.

2012 yılında Facebook tarafından 1 milyar dolar karşılığında satın alınan popüler fotoğraf ve video paylaşım platformu Instagram’ın Başkan Yardımcısı James Quarles yaptığı açıklamada platformun 1 milyon reklam barajını aştığını belirtti. Şirket Facebook tarafından satın alındıktan sonra hızla gelişmeye başladı ve bugün rekor kırmış bulunuyor. James Quarles uygulamaya en başta sadece 1 tane büyük marka tarafından reklam verildiğini ancak şu anda tüm markalar için bir cazibe merkezi haline geldiğini açıkladı. Instagram büyümesini ve gelirlerini artırarak devam ettirecek gibi gözüküyor.

Reklam Teknolojisi Değişiyor

Instagram’ın reklam konusunda yakaladığı bu başarı elbette tesadüf değil. Facebook geçen yıl standart profillerin işletme odaklı çalışmasına ayak uydurabilmesi için kitleye özel hedeflenmiş reklam teknolojisini kullanmaya başladı. Instagram’da toplamda 8 milyon hesap bu imkandan faydalanıyor. Agresif büyüme stratejisi güden ticari kuruluşları bünyesinde toplamak isteyen platform 1 milyon rakamını hedef olarak gösteriyor. Facebook tarafından satın alınan platform Snapchat, Google ve Twitter gibi dijital platformlar ile beraber reklam pastasından daha fazla dilim almak için çabalıyor.

Sürekli Yeni Özellikler Geliyor

Facebook için Instagram önemli çünkü büyük bir gelir kapısı ve bunu devam ettireceğe benziyor. Özellikle Facebook’un kendi sitesinde reklam gösterecek yeri kalmadığını düşünürsek bu durum son derece ciddi. Instagram’a 2016 yılının Ağustos ayında Snapchat’in çok beğenilen Hikayeler özelliğinin aynısı geldi. Kısa bir süre sadece kısıtlı sayıda kullanıcıya sunulan özellik kısa sürede çok beğenildi ve tüm kullanıcıların kullanıma açıldı. 2017 yılının başında ise bu özelliği kullanan aktif kullanıcı sayısı 150 milyonu geçti. Ocak ayında ise Instagram’ın bir diğer sürprizi canlı yayın oldu. Kullanıcılar uygulamanın hikayeler kısmından canlı yayın yapmaya başladı ve bu özellik de kısa sürede popüler oldu. Şimdi Facebook uygulamanın Hikayeler bölümüne de reklam almayı amaçlıyor. İnternet reklamcılığında Google’ın arkasından ikinci sırada yer alan Facebook elindeki tüm imkanları kullanmaya niyetli. Platform geçtiğimiz günlerde Hikayeler özelliğini popüler anlık mesajlaşma uygulamaları WhatsApp ve Messenger’a da getirdi. Bununla beraber Hikayeler özelliğini kendi platformunda da test etmeye başladı. İlk başta sadece Polonyalı kullanıcılara açılan özellik şimdi yavaş yavaş tüm kullanıcılara yayılıyor.

Ads middle content1

Ads middle content2