Merhabalar,
Bir arkadaşın önerisi üzerine bu sistemi hazırlamaya karar verdim. Umarım beğenirsiniz ve kullanılırsınız. Öncelikle sistemde herhangi bir bug olduğunu düşünmüyorum. En azından kontrol ettiğim kadarı ile olabilecek her türlü bugu engellemeye çalıştım. Eğer herhangi bir bug ile karşılaşırsanız lütfen bildirin. Kısa sürede düzeltir yenisini yayınlarım. Buna ek olarak sistemi biraz aceleye getirdiğim için kodlamada acemilik yapmış olabilirim. Fonksiyonları kullanarak yapacaktım fakat aceleye getirdiğim için bu şekilde oldu. Yinede kullanışlı ve herhangi bir sorun görünmüyor.
Peki nedir Offline Alışveriş Sistemi?
Oyuncuların oyunda olmasalar dahi eşyalarını satabilecekleri bir sistemdir.
Sistem nasıl işler?
Oyuncular satmak istedikleri eşyayı NPC'nin üzerine atarlar. Daha sonra karşılarına fiyat, ne kadar süre satışta kalacağı ve hangi kategoriye eklemek istediği bilgileri gelir. Gerekli seçimi yaptıktan sonra eşya alışverişe ekler. Oyuncu dilerse eşyasını geri çekebilir ve eşyasının fiyatını güncelleyebilir. Oyuncunun eşyasının süresi dolarsa o eşyanın satışı engellenir ve süresi bittikten sonra herhangi bir oyuna çıkış-giriş durumunda eşya oyuncunun kasasına yollanır ve alışveriş listesinden silinir. Eğer oyuncunun eşyası satılırsa, Alışveriş Kasasına parası kayıt edilir. Satılan tüm eşyaların parası orada tutulur ve oyuncu dilerse parasını çekebilir.
MySQL dosyasını "player" veritabanına ekliyoruz. Herhangi bir işlem yapmanıza gerek yok. (REBOOT atmanıza gerek yok eklemeyi yaptıktan sonra)
Şimdi bir işlem daha yapmamız gerekiyor. "Player" tablosuna aşağıdaki gibi sağ tıklayıp "Design Table" diyoruz.
Daha sonra "alisveris_param" adında sütun ekliyoruz veritabanımıza.
ÖNEMLİ UYARI: Default değerini mutlaka 0 yapın! Çok önemli.
VİP Sütunu eklemek:
"player" tablosuna sağ tıklıyor "Design Table" diyoruz. Daha sonra aşağıdaki gibi bir "vip" sütunu ekliyoruz:
ÖNEMLİ UYARI: Default değerini mutlaka 0 yapın! Çok önemli.
ÖNEMLİ UYARI: Kişiyi VİP yapmak için 1 değerini girin. Eğer 1 dışında bir sayı yazarsanız VİP sistemi çalışmaz. 0 yaparsanız VİP özelliği gider, 1 yazarsanız aktif olur.
PARA MİKTARI ARASINA .(NOKTA) KOYMA:
Şimdi para tutarlarının arasına .(nokta) koyma fonksiyonuna geldik. Bu fonksiyonu da eklemeniz gerekiyor. Eğer bu fonksiyonu eklemezseniz sistem çalışmaz. Ona göre kodlandı. Şimdi o fonksiyonu eklemeyi göstereceğim:
"questlib.lua" dosyasını açıyoruz ve en alta aşağıdaki kodları ekleyip kapatıyoruz. Reboot atmanıza gerek yok. Başka işlem yapmanıza da gerek yok. "questlib.lua" nın en altına aşağıdaki vermiş olduğum kodu eklemeniz yeterli.
Fonksiyon kodu:
Bu işlem de bittikten sonra "quest_functions" dosyasını açıyor ve en alta "genel_veri" fonksiyonunu ekliyoruz. Bura ile de işimiz bitti.
LUA dosyasını okutma:
1-) usr/game/share/locale/turkey/quest bölümüne "alisveris_sistemi.lua" dosyasını atıyoruz. Daha sonra;
2-)Putty'e geliyoruz.
cd /usr/game/share/locale/turkey/quest yazıp enterliyoruz. Daha sonra şu komutu yazıyoruz.
./qc alisveris_sistemi.lua
Putty ile de işimiz bitti.
3-) Oyuna dönüyoruz ve bir GM karakter ile "/reload q" çekiyoruz.
4-) Daha sonra Offline Alışveriş Sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz.
Bir arkadaşın önerisi üzerine bu sistemi hazırlamaya karar verdim. Umarım beğenirsiniz ve kullanılırsınız. Öncelikle sistemde herhangi bir bug olduğunu düşünmüyorum. En azından kontrol ettiğim kadarı ile olabilecek her türlü bugu engellemeye çalıştım. Eğer herhangi bir bug ile karşılaşırsanız lütfen bildirin. Kısa sürede düzeltir yenisini yayınlarım. Buna ek olarak sistemi biraz aceleye getirdiğim için kodlamada acemilik yapmış olabilirim. Fonksiyonları kullanarak yapacaktım fakat aceleye getirdiğim için bu şekilde oldu. Yinede kullanışlı ve herhangi bir sorun görünmüyor.
Peki nedir Offline Alışveriş Sistemi?
Oyuncuların oyunda olmasalar dahi eşyalarını satabilecekleri bir sistemdir.
Sistem nasıl işler?
Oyuncular satmak istedikleri eşyayı NPC'nin üzerine atarlar. Daha sonra karşılarına fiyat, ne kadar süre satışta kalacağı ve hangi kategoriye eklemek istediği bilgileri gelir. Gerekli seçimi yaptıktan sonra eşya alışverişe ekler. Oyuncu dilerse eşyasını geri çekebilir ve eşyasının fiyatını güncelleyebilir. Oyuncunun eşyasının süresi dolarsa o eşyanın satışı engellenir ve süresi bittikten sonra herhangi bir oyuna çıkış-giriş durumunda eşya oyuncunun kasasına yollanır ve alışveriş listesinden silinir. Eğer oyuncunun eşyası satılırsa, Alışveriş Kasasına parası kayıt edilir. Satılan tüm eşyaların parası orada tutulur ve oyuncu dilerse parasını çekebilir.
Dilerseniz sistemin nasıl işlediği ile ilgili ayrıntılı bir video paylaşayım:
LUA DOSYASI:
Tabii ki doğal olarak bu sistem MySQL veritabanı üzerinden işleyecek. İlk olarak MySQL kodları sunucumuzda çalışmıyorsa aşağıdaki işlemleri yapalım:
"questing.lua" dosyasını açıyor ve en altına aşağıdaki fonksiyonu ekliyoruz:
MYSQL FONKSİYONU:
Şimdi "quest_functions" dosyamızı açalım ve "mysql_query10" var mı yok mu kontrol edelim. Eğer yoksa en alta "mysql_query10" kodunu ekleyelim. Burası ile de işimiz bitti.
Daha sonra kullanacağımız veritabanı dosyasını indiriyoruz.
Metin2 - alisveris.sql İNDİR
LUA DOSYASI:
Tabii ki doğal olarak bu sistem MySQL veritabanı üzerinden işleyecek. İlk olarak MySQL kodları sunucumuzda çalışmıyorsa aşağıdaki işlemleri yapalım:
"questing.lua" dosyasını açıyor ve en altına aşağıdaki fonksiyonu ekliyoruz:
MYSQL FONKSİYONU:
PHP- Kodu:
mysql_query10 = function(query)
if not pre then
local rt = io.open('CONFIG','r'):read('*all')
pre,_= string.gsub(rt,'.+PLAYER_SQL:%s(%S+)%s(%S+)%s(%S+) %s(%S+).+','-h%1 -u%2 -p%3 -D%4')
end
math.randomseed(os.time())
local fi,t,out = 'mysql_data_'..math.random(10^9)+math.random(2^4,2 ^10),{},{}
--os.execute('mysql '..pre..' --e='..string.format('%q',query)..' > '..fi) -- für MySQL51
os.execute('mysql '..pre..' -e'..string.format('%q',query)..' > '..fi) -- für MySQL55
for av in io.open(fi,'r'):lines() do table.insert(t,split(av,'\t')) end; os.remove(fi);
for i = 2, table.getn(t) do table.foreach(t[i],function(a,b)
out[i-1] = out[i-1] or {}
out[i-1][a] = tostring(b) or b or 'NULL'
out[t[1][a]] = out[t[1][a]] or {}
out[t[1][a]][i-1] = tostring(b) or b or 'NULL'
end) end
return out
end
Şimdi "quest_functions" dosyamızı açalım ve "mysql_query10" var mı yok mu kontrol edelim. Eğer yoksa en alta "mysql_query10" kodunu ekleyelim. Burası ile de işimiz bitti.
Daha sonra kullanacağımız veritabanı dosyasını indiriyoruz.
Metin2 - alisveris.sql İNDİR
MySQL dosyasını "player" veritabanına ekliyoruz. Herhangi bir işlem yapmanıza gerek yok. (REBOOT atmanıza gerek yok eklemeyi yaptıktan sonra)
Şimdi bir işlem daha yapmamız gerekiyor. "Player" tablosuna aşağıdaki gibi sağ tıklayıp "Design Table" diyoruz.
Daha sonra "alisveris_param" adında sütun ekliyoruz veritabanımıza.
ÖNEMLİ UYARI: Default değerini mutlaka 0 yapın! Çok önemli.
VİP Sütunu eklemek:
"player" tablosuna sağ tıklıyor "Design Table" diyoruz. Daha sonra aşağıdaki gibi bir "vip" sütunu ekliyoruz:
ÖNEMLİ UYARI: Default değerini mutlaka 0 yapın! Çok önemli.
ÖNEMLİ UYARI: Kişiyi VİP yapmak için 1 değerini girin. Eğer 1 dışında bir sayı yazarsanız VİP sistemi çalışmaz. 0 yaparsanız VİP özelliği gider, 1 yazarsanız aktif olur.
PARA MİKTARI ARASINA .(NOKTA) KOYMA:
Şimdi para tutarlarının arasına .(nokta) koyma fonksiyonuna geldik. Bu fonksiyonu da eklemeniz gerekiyor. Eğer bu fonksiyonu eklemezseniz sistem çalışmaz. Ona göre kodlandı. Şimdi o fonksiyonu eklemeyi göstereceğim:
"questlib.lua" dosyasını açıyoruz ve en alta aşağıdaki kodları ekleyip kapatıyoruz. Reboot atmanıza gerek yok. Başka işlem yapmanıza da gerek yok. "questlib.lua" nın en altına aşağıdaki vermiş olduğum kodu eklemeniz yeterli.
Fonksiyon kodu:
PHP- Kodu:
function genel_veri(gelen_miktar)
gelen2 = tostring(gelen_miktar)
local gelen = gelen_miktar
local sayac = 10
local basamak = 1
local ilkhal = basamak
while true do
if gelen / sayac >= 1 then
basamak = basamak + 1
sayac = sayac * 10
else
break
end
end
t = {}
sonucText = ""
for i=1, string.len(gelen2) do
t[i]= (string.sub(gelen2,i,i))
end
for k , v in pairs(t) do--1324
if (basamak == 9 or basamak == 6 or basamak == 3) and sonucText != "" then
sonucText = sonucText.."."
sonucText = sonucText..v
else
sonucText = sonucText..v
end
basamak = basamak - 1
end
return sonucText
end
Bu işlem de bittikten sonra "quest_functions" dosyasını açıyor ve en alta "genel_veri" fonksiyonunu ekliyoruz. Bura ile de işimiz bitti.
LUA dosyasını okutma:
1-) usr/game/share/locale/turkey/quest bölümüne "alisveris_sistemi.lua" dosyasını atıyoruz. Daha sonra;
2-)Putty'e geliyoruz.
cd /usr/game/share/locale/turkey/quest yazıp enterliyoruz. Daha sonra şu komutu yazıyoruz.
./qc alisveris_sistemi.lua
Putty ile de işimiz bitti.
3-) Oyuna dönüyoruz ve bir GM karakter ile "/reload q" çekiyoruz.
4-) Daha sonra Offline Alışveriş Sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz.