Menu

Arama Motorlarını Etkileyebilecek En Önemli Backlink Faktörleri

Arama Motorlarını Etkileyebilecek En Önemli Backlink Faktörleri

Arama Motorlarını Etkileyebilecek En


Uzun bir süredir SEO ile ilgileniyorsanız, link popülerliğinin SEO için önemli olduğu dönemleri hatırlıyor olmalısınız. Arama motorları sonuçlarında yakalamanız gereken link sayısını belirleyebilmek için yapmanız gereken şey link popülerliği aracı kullanıp rakiplerinizin toplam link sayısını incelemekti. Kim daha fazla link sayısına sahipse o yarışı kazanan taraf olmaktaydı. Birkaç yıl öncesine kadar ise .gov veya .edu adreslerinden backlink alan, yüksek PageRank değerine sahip olan veya en fazla link alan taraf SEO yarışını kazanmaktaydı. Linkin ne olduğunun bir önemi yoktu ve onu almak her şey için yeterli bir durumdu.

Link popülerliği faktörü artık pek önemli değil. Bazı SEO uzmanları link popülerliğinin hala geçerli olduğunu düşünürler ve bu sayede matematiksel bir algoritmanın yanıltılabileceğini söylemektedirler. Link oluşturma konusuna bakış açınız ne olursa olsun bilmeniz gereken en önemli husus Google’ın artık link oyununa pek aldırış etmediğidir.
Bugünün SEO dünyasında link oluşturma veya backlinkler bir çeşit tabuya dönüşmüş durumda. Nitekim gerçek olan şey ise tüm sitelerin linklere ihtiyaç duymasıdır ve dünya çapındaki web üzerinde bağlantı kurmasının gerektiğidir. Birkaç yıl öncesi ile bugün arasındaki fark ise elde edilmesi gereken linklerin ilgili alandaki en iyi sitelerden veya güvenilir sitelerden alınmış olmasıdır.
Yaşanan ikilem ise tamamen Google’dan alınabilecek bir ceza veya bir pengueni mutsuz etmek ile ilgilidir. En iyi yöntemlere rağmen ortada tam anlamıyla iyi bir çözüm bulunmamaktadır ancak kendinize sormanız gereken basit bir soru bulunmaktadır. Bu soru, link oluşturmayı ilk sıraya yerleştirme nedeninizi belirlemeye yöneliktir. Link oluşturmayı itibar için mi yapıyorsunuz? Markalaşma veya trafik için mi? Yoksa SEO çalışmalarınızın kalitesini arttırmak için mi? Aslında önem duruma göre değişmektedir. Bu linkler size SEO konusunda yardımcı olsalar bile sadece bu amaca yönelik link oluşturma hatadır ve yanıltıcıdır.
Burada bugün ve gelecekte link oluşturma faktörünü önemli kılacak faktörlere yer verilmiştir ancak her biri tamamen size yöneliktir. Bu linkleri nasıl elde ettiğiniz çok önemlidir. Size dönüşüm sağlayacak linkleri almalı veya trafik rakamlarını arttıracak linkleri yakalayama çalışmalısınız.
Lütfen unutmayın burada yer alan önermeler ve spekülasyonlar gelecekteki backlinkler ile alakalıdır. Bu nedenle her birini destekleyecek veri bulunmamaktadır.
1. Gerçek Tıklamalar – Yönlendirilmiş Trafik Gönderen Linkler
Elde ettiğiniz linklerden kaç kişinin sitenizi ziyaret ettiği bugünlerde çok önemlidir ve bu faktör ilerleyen dönemlerde çok daha etkili olacaktır. Kimsenin ziyaret etmediği bir sayfadan link almak artık pek işe yaramamaktadır. Link almaya çalışacaksanız hedefiniz size beklediğiniz trafiği gönderecek yerlere odaklanmalısınız. Trafiği düşük olan blog ağlarından link almaya çalışmamalısınız. Bu tip yerlerden potansiyel müşteriler kazanmayı düşünmemelisiniz. Hatta bu tür yerlerden link almanız halinde Google botları bile sitenizi ziyaret etmeyebilir. Bu linkleri tamamen SEO amacıyla oluşturduğunuz açık bir şekilde görülecektir.
Bu konuda düşünmeniz gereken bazı unsurlar şunlardır:
  • Yönlendirilmiş Trafik ve Toplam Link Oranı: Yüzlerce veya binlerce linke sahip olup, herhangi bir yönlendirilmiş trafiğe sahip değilseniz bunun anlamının ne olacağını bir düşünmelisiniz.
  • Arama Botları Tarama Oranı: Link aldığınız sitelerin taranma oranları önemlidir. Linkleri yüksek tarama oranlarına sahip sitelerden alırsanız bu botlar sizin sitenizi de ziyaret edeceklerdir.
  • Alexa Trafik Sıralaması: Çok nadir ziyaret edilen sitelerden link almanız size herhangi bir konuda yardımcı olmayacaktır. Yüksek ziyaret miktarına sahip sitelerden link almış olsanız ve bu siteler size herhangi bir trafik göndermeseler bile kalite, uygunluk ve yerleşim konusunda size bir şeyler söyleyebilecektir.
  • Backlinklerin Tıklanma Oranı: Hangi linkin daha iyi olduğunu belirlemek gerekir. Bir içerikte yer alan ve markanıza değer kazandıran link mi yoksa dizin veya kaynak sayfasında yer alan bir link mi daha fazla tıklanma oranına sahiptir? Bunu düşünmeniz gerekmektedir.
Burada yer alanların her biri matematiksel bir algoritmayı harekete geçirebilir ve sıralamada size yardımcı olabilir. Temel nokta ise size ziyaret veya bot taraması gönderecek sitelerde linke sahip olmaktır. Bu sinyalleri bir algoritmaya iletmek çok güç değildir.
2. Size Link Veren İlgili Alan Adlarının Otorite Seviyesi
Bu faktör sizin bakış açınıza göre bir role sahip olur ve klasik bir sinyal niteliğindedir. Temel olarak, tüm backlinkleri bir adım olarak düşünmeli ve linkleri aldığınız yerin alan adı otoritesini göz önünde bulundurmalısınız. Ancak bu faktöre uygunluk katmanız gerekmektedir. Alanınız ile ilgili olan kaç siteden link aldınız? Yüksek alan adı otoritesine sahip ancak ilgisiz sinyaller barındıran bir yerden link alırsanız bunun etkili olmasını pek beklemeyin çünkü bu alan adlarının otoritesi sadece ilgili sitelerde etkili olabilmektedir.
Stratejinizi tamamen kendi alanınızda otorite sahibi olan sitelerden link almaya yönelik planlamalısınız çünkü sizi olumlu etkileyecek yöntem bu şekildedir. Daha basit anlatmak gerekirse, sizinle rekabet eden yerlerin aldıkları linkleri almaya çalışmalısınız. Rakibinizin sitesini ziyaret eden bir kişi farklı bir siteyi ziyaret ettiği zaman sizin siteniz ile karşılaşabilir.
.
3. Daha Önce Ziyaret Edilen Siteler ve Ziyaretçi Kaynakları
Sitenize gelen ziyaretçinin kaynağı oldukça önemlidir. Bunun nedeni ise Google’ın uyguladığı kişiselleştirilmiş filtre algoritması ve arkadaşımın arkadaşı yaklaşımıdır. Sitenize diğer bir sitede yer alan link ile gelen kişiyi düşünün. Bu kişi sitenize yönlendirilen linke tıklamadan önce o siteye nasıl girmiştir? Uygun bir arama sorgusu ile mi? O yeri ziyaret eden bir arkadaşının sayesinde mi? Yoksa bu sitede yer alan ve sizin hedefiniz olan bir kişi sizin sitenizi mi fark etmiştir? Bunları düşündüğünüz zaman Google’ın sorgulamış olduğu arama izini siz de tespit etmiş olur ve aynı dilden konuşmuş olursunuz.

Örneğin, bir kişi ilgili bir konuda arama yaptığı zaman, arama sorgusunu Google’da gerçekleştirir. Google’da bulduğu sonuçlardan farklı bir siteye ancak sizin ile bağı olan bir siteye giriş yapabilir ve sonuç olarak sizin sitenize gelir ve sizin için potansiyel müşteriye dönüşmüş olur. Bu tür bir senaryo ile sadece potansiyel bir müşteri kazanmış olmazsınız. Bununla birlikte Google’a uygunluk belirtmiş olursunuz ve ilgili konuda Google size de olumlu sinyaller gönderir.
4. Bir Linkten Önce ve Sonra İlgili Sayfanın Hali
Aşağıda yer alan 3 faktörü göz önünde bulundurup bir düşünün.
Sayfanın Yaşı
Size link veren sitenin yaşı nedir? Son zamanlarda ne kadar faaliyet göstermiştir? Blogspot veya Tumblr üzerinde bir sayfa oluşturup linki daha yeni mi eklediniz? Bu tip bir durumda bir şey kazanmayı beklememelisiniz. Algoritma sayfanın yeni oluşturulduğunu kolayca anlayacaktır. Yeni kurulmuş bir sayfadan link almak yerine çok daha önce oluşturulmuş bir sayfadan link almak çok daha faydalıdır.
Bu bir bakıma alan adı yaşının arama sıralamalarında oynadığı role benzemektedir. Alan adının yaşı yüksek olan yerlerden link aldığınız zaman link değerini yükseltmiş olursunuz.
Link Oluşturulduktan Sonraki Durum
Bir sonraki aşama link oluşturulduktan sonra sayfaya ne olduğudur. İnsanlar verilen linki ziyaret etmeye başlamışlar mıdır? Sayfayı paylaşmışlar mıdır? Sayfada oluşturulan link bir daha hiç görülmemiş midir? Bu tip bir işlem PageRank, alan adı otoritesi ve toplam linkleri yükseltmek için oluşturulmuş bir takım link ağını andırmaktadır.
Link Oluşturulmadan Önceki Durum
Bu faktörü önemli kılan durum sayfada yapılan en son faaliyettir. Link 10 yıl önce oluşturulmuş bir sayfadan geliyorsa ve bu sayfa son zamanlarda herhangi bir ziyaret almamışsa, bunun anlamı sayfanın artık taranmıyor oluşudur. Link 2 yıl önce oluşturulmuş ancak aktif olarak ziyaret edilen bir sayfadan geliyorsa ve bu link sürekli başkalarıyla paylaşılıyorsa çok daha değerlidir. Hangi durumda daha fazla yönlendirilmiş trafik alacağınızı bir düşünün. Eğer farkına vardıysanız bu tip bir yaklaşım sergilediğiniz zaman eski SEO link oluşturma fikrinden uzaklamış olduğunuzu görürsünüz.
5. Arama Sorguları ve Sayfanın Gizli Anlamsal İndeksleme Durumu
Sayfanıza gelen linklerin uygun terimlerle gerçekleşmesini ve elbette sayfanızı ziyaret eden kişilerin uygun terim ile ilgili olmasını istersiniz. Ancak, Google ve diğer arama motorları backlink sıralama faktörü söz konusu olduğu zaman bunu bir adım daha öteye taşırlar ve içeriğin uygunluğunu hesaba katarlar.
Basitçe anlatmak gerekirse size link veren sayfalar şu niteliklere sahip olmalıdır:
  • Hedef terimlerle uygunluk.
  • Hedef terimlerin Gizli Anlamsal indeksleme terimlerine sahip olması.
  • Google’ın ilgili aramalar kısmında bulunabilmek.
  • Google ve diğer arama motorlarının tavsiyelerine uygun içeriklere sahip olmak.
  • Gizli Anlamsal İndeksleme terimlere veya tavsiyelere uygun içerikleri hedef almak.
  • Kendi alanınız ile ilgili terimler için organik trafik almak.
Basit bir şekilde ifade etmek gerekirse kapsayıcı içerik önemli bir faktördür. Ancak arama motorları bu faktörü biraz daha derinden incelerler ve kapsayıcı içerik ile ilgili aramalar sayesinde link alan siteleri sonuçlarına daha çabuk eklerler.

Ads middle content1

Ads middle content2