Menu

Facebook İle Site ve Sayfa Hit Arttırma

Facebook İle Site ve Sayfa Hit Arttırma

News Feed,Sosyal medya, hashtag , Görsel kullanımı, facebook,

Yaklaşık 1,3 milyar kullanıcısı olan facebook büyük potansiyeli sebebiyle yayıncılarının da aktif olarak kullandığı bir platform. Okuyuculara ulaşmak için feysbuk’taki paylaşımların haber kaynağında (News Feed) doğru zamanda yer alması, doğru kullanıcılar tarafınca görüntülenmesi ve dolayısıyla dönüşüm sağlaması açısından son derece önemli.
Facebook’ta 15 milyonun üzerinde şirket ve marka yer alıyor. Bu sayfaların takipçilerinin son bir yıl içinde %50 artış gözlendi. Ortalama arkadaş ve sayfa beğenisi olan bir kullanıcının haber kaynağında günde yaklaşık 1500 paylaşım görüntüleniyor. Sadece feysbuk haber deposunda bütün haberler değil, EdgeRank algoritmasına göre belirlenen önemli paylaşımlar görüntüleniyor. Bundan dolayı haber deposunda hangi türde içeriğin daha fazla görüntülendiğini saptamak yayıncılarının feysbuk’u daha etkin kullanmasını sağlayabilir.
Peki takipçilerinizin haber deposunda daha fazla görüntülenebilmek için nelere dikkat etmek gerekiyor?

1. Paylaşım zamanı

facebook paylaşımlarınızın daha çok takipçi tarafından görüntülenmesi için facebook’ta paylaşım yapmaya en uygun zamanlara gore bir planlama yapmanız uygun olabilir. Meydana getirilen analizler facebook paylaşımlarının %62.7 oranla hafta içi çalışma saatlerinde gerçekleştirildiği (08.00-17.00) ve bu paylaşımların 2.24 etkileşim oranına ulaştığı belirtiliyor. Paylaşımların %28.5’nin hafta içi çalışma saatleri haricinde (17.00-01.00) yapılmasına karşın bu paylaşımların 2.49 benzer biçimde yüksek bir etkileşim oranına haiz olduğu belirtiliyor.
Pazar günleri yapılan paylaşımların ise 2.72’lik etkileşim oranıyla Çarşamba günleri yapılan paylaşımlardan %25 daha fazla etkileşim sağladığı söyleniyor.
Siz de facebook paylaşımlarınızı bu analizlere nazaran planlayarak daha fazla takipçi tarafından görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

2. Görsel kullanımı

İnsan beyni, görüntüyü, yazıya bakılırsa 3 kat daha hızlı algılıyor. Ayrıca yazı içerikli bilginin akılda kalıcılığı %20 oranındayken görsel olarak ifade edilen bir bilginin akılda kalma oranı %83. Görselin kalitesine ve etkileyiciliğine bağlı oran daha da yükselebiliyor. Feysbuk’ta yapılan paylaşımların %88’i görsel yer alıyor. Görsel içeren bu paylaşımlar %37 daha çok etkileşim sağlıyor. Siz de feysbuk içeriklerinizden etkileşim sağlamak ve sosyal medya kullanıcılarını internet sitenize yönlendirmek için görsellerin etkisinden yararlanabilirsiniz.

2013 senesinde feysbuk’ta yapılan paylaşımlarda hashtag kullanımının artış gösterdiği belirtiliyor. Her 6 paylaşımdan 1’i hashtag içerirken, hashtag kullanılan içeriklerin kullanılmayanlara oranla %60 daha çok etkileşim sağlıyor. Sadece hashtag’leri belirli sayıda kullanmak da önemli. Yapılan analizler 4 ve daha az sayıda hashgtag kullanılan içeriklerin 7 hashtag kullanılan içeriklerden daha çok etkileşim sağladığını gösteriyor.
Sosyal medyayı gelir kaynağı olarak kullanmak için platformların özelliklerine dikkat etmek, yapılan analizleri incelemek gerekiyor. Siz de paylaştığımız ipuçlarını dikkate alarak feysbuk içeriklerinizin takipçileriniz tarafınca daha fazla görüntülenmesini sağlayarak, dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz.

Ads middle content1

Ads middle content2