Fenomen Olmak Artık Meslek Oldu?
Fenomen nedir?Arkadaşlar fenomen kelimesi ülkemize sosyal medya kavramıyla girmiş bir sözcüktür. Fenomen demen alanında meşhur olmuş sözü dinlenen bir saygın kişiliktir diyebiliriz. Fenomen kelimesi alanında en iyi şekilde görünen kişi demektir. Fenomen olmak ise çeşitli alanlarda olmuştur. Bunların başında Twitter fenomeni olmak, Facebook fenomeni, Blogger fenomeni, Blog fenomeni, İnstagram fenomeni vs diye birçok fenomen volma alanı, mecrası vardır. Bunların içerisinde en çabuk ve en etkin olarak fenomen olmak Twitter ve İnstagram dan olmaktadır. Facebook ta fenomen olmak ise bunu takip etmektedir.
Fenomen olmak ne işe yarar
Fenomen olmak ne işe yarar diye düşünenler vardır.Bu arkadaşlar her defasında aynı etkiyi yaratmayabilir. Sevilen birkişi iseniz dediğiniz her şey dinlenenebilir.Yani siz bir ürün tavsiye ederseniz o ürün satılır. Eğerbir hesabın reklemını yaparsanız o hesap takip edilir. Takp edilmekte eşittir reklam o da eşittir para. Yani fenomen eşittir para kazanmaktır. Fenomenlik bu işe yaramaktadır. Yada zaten kendinizin reklamı gereklidir. Ona da fayda sağlar. Farz edelim youtube sayfanızda video var ve bu videodan kazanç sağlamaktasınız. Bu kazancı da arttırmak için fenomen bir bloğa yada Sosyal medya fenomenine yaptırısanız yani videonuzu kendi hesabınızdan paylaşırsanız izlenme artacak buda paraya dönüşecektir. Bizde fenomen olmanın bu devirde faydası çoktur diyebilmekteyiz.Artık bir çok tanıdığımız fenomen var ve bu fenomenler artık bunu reklem olarak kullanmaktadırlar. Bu da artık fenomenlik bir meslektir denilmeye neden olmuştur.Bu fenomenlik olayında gerçektenbüyük paralar dönmektedir.Ufacık bir reklam bilebin liralar demektir. Mesela bir fenomen Twitter Olan OdunAdam nasıl bir paylaşıma sahip bakın sade ve az reklam alarak parasını kazanan ve kaliteli çalışmayı seven birmütevazı kişilik diyebilirim.Büyük firmalar çalışıyor. Ve nasıl fenomen oldu derseniz ise siyasi bir tartışma OdunAdamı meşhur etmiştir.
Birde Halil Söyletmez demek istiyorum. Halil söyletmez de vine üzerinden ünlü olmuş ve konedi ile mizacı birleştirmiş bu sayede ünlü olmuştur. Buradan başlayarak da instagram ve diğer mecralara da girmiş, şimdilerde ise youtube ve instagram üzerinden de, kendi yarattığı Cumali Ceber karakteri ile birçok reklam almıştır. Su reklamından süt reklamına, milli takım reklamından, kaşar reklamına, bir çok ünlü firmaların reklamını yapmış ve devam da etmektedir.
Bu örneğim de biraz sıkıntılı olacak ama sonuçta oda bir fenomenliktir. Söylemek lazım. Hanife demek istiyorum. Hanifenin de kim olduğunu milyonlar biliyor. Hanife Gürdal evlenme programına çıkmış koca bulmak için gelmiş bir kadın fakat bunlar ise ünlü olduktan sonra takipçilerini de arttırmış ve geniş kitlelere sahip insanlar olmuşlardır. Bu da kendileri için reklam ve tanıtım fırsatı doğrmuştur. Bu fırsat da para olarak kendilerine faydasağlamıştır. Hanife İnstagramdan başlayan bir reklam serüveninde yanınmda Naz Mila için de aynı şeyi söylüyorum. Sonuçta bu örnekleri bende sevmesemde vermek zorundayım. Şayet onlar birer fenomenler.