Merhaba blog takipçilerim bu yazımda seo çalışma yaptıranların ağzından düşmeyen ilk sayfa çıkmaktır. Peki neden düşmüyor ikinci sayfa yetmiyor mu derseniz. Bir işi ya tam yapacaksın yada hiç yapmacaksın diye bir söz vardır. Örnek vermek gerekirse bir işletmenin yeri için neden en işlek cadde veya neden mahallenin merkezi seçilir ? cevap gayet basittir o bölgenin işlek olması satışları da doğru orantıda etkiler. Aynı mantıkta düşünürsek sitesine seo çalışması yaptıran kişilerin ilk sayfa demesi bu yüzdendir ilk sayfada olursa ziyaretçi oranıda o kadar artar. İkinci, üçüncü ve diğer sayfalara doğru gittikçe ziyaretçi oranı düşer. Yapılan incelemeler gösteriyor ki arama motorlarını kullanan kullanıcıların %60’ı ilk sayfaya %90 ikinci ve üçüncü sayfaya %10’u ise diğer sayfalara bakıyor. İlk sayfaya çıkmanın iki yolu vardır. Bu yöntemlerden ilki SEM (Search Engine Marketing) ikinci yöntemi ise SEO (Search Engine Optimization)’dur. Yazılarımı takip ederseniz SEO ve SEM hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.