Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir?
Anahtar kelime yoğunluğu ise kullandığımız anahtar kelimenin yazının bütününde kullanılan kelimelere oranıdır.
Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Hesaplanır?
Anahtar kelime yoğunluğunun tanımında da okuduğunuz üzere anahtar kelime yoğunluğunu hesaplamak için yazıda kullandığımız anahtar kelimenin tekrar sayısını yazıdaki tüm kelimelerin sayısına bölüp 100 ile çarpmamız gerekmektedir.
Örnek verecek olursak toplam 1000 kelimelik bir yazı yazdığımız düşünelim. Hedef anahtar kelimemiz olan “güzel bloglar” anahtar kelimesinin ise yazıda 20 kez geçtiğini düşünelim. Bu durumda “güzel bloglar” için anahtar kelime yoğunluğu şu şekildedir:
(20/1000)x100=2 Yani anahtar kelime yoğunluğu %2’dir.
İdeal Anahtar Kelime Yoğunluğu Ne Olmalı?
İdeal anahtar kelime yoğunluğu içeriğin toplam kelime sayısı, anahtar kelimenin rekabet oranı gibi faktörlere göre değişkenlik gösterse de genellikle %1 ile %5 arasında olması fikri ağır basıyor.
Google içerikte olağan dışı bir hareket algıladığında o içeriği SPAM içerik olarak nitelendirebiliyor. Bu nedenle aşırı anahtar kelime tekrarı içeriğinizi riske atabilir. Bu nedenle %5-%6 anahtar kelime yoğunluğunu geçmeniz önerilmez.
Anahtar Kelime Yoğunluğunu Hesaplayabileceğiniz Araçlar
Tek tek kelimeleri saymak, özellikle bizim gibi binlerce kelimelik içerikler üreten blog yazarları için imkansız elbette. Bunun için ücretsiz kullanabileceğiniz bazı online araçları listelemek istiyorum.
- Seo Book Keyword Density Analyzer
- SEO Centro Keyword Density Checker
- Live Keyword Analysis
- Seo Chat Page Keyword Density Analysis
Bu araçlar sayesinde hem webde yayınlanmış sayfaların, hem de yayınlamaya hazır içeriklerinizin anahtar kelime kullanım oranlarını görebilir, bun göre düzenlemeler yapabilirsiniz.